onsdag 1. oktober 2014

Inspirasjon og ideer til nye prosjekter og hobbyer.

Kjære blogglesere! Igår var det en deilig fridag med hagearbeid som sto for døren.
En etterlengtet dag til å gjøre en del ting som har hengt over meg en stund nå. Så nå har alle sommerblomstene tatt turen ned i komposten, en del stauder er klipt ned, gresset er nyklipt og drivhuset er vasket for året! Det ble tilåmed en stor kjele med hjemmelaget ertesuppe som står klar på komfyren.

Jeg syntes blogglivet er ganske herlig, det å surfe rundt fra blogg til blogg for å få inspirasjon og ideer til nye prosjekter og "hobbyer". Det er jo helt fantastisk! Jeg har fulgt en blogg en stund nå, og hun legger ut de nydeligste kranser. Jeg er jo tross alt lett påvirkelig, så dette må jo jeg å kunne greie! :)

Etter at drivhuset var ryddet og vasket dro jeg frem en benk midt i hagen, og satte meg foran drivhuset med utsikt mot vannet.
Jeg hadde klipt ned drueplanten min for sesongen (yes, vet at dette ikke er riktig tidspunkt for dette, men det har gått fint hvert år. Bare pass på å klipp årets tilvekst og ikke det gamle druestokken/plantevevet). Dette ble et perfekt underlag til en krans. Eføyen i hagen fikk en tur under saksen, da jeg ble inspirert av Hagerommet til denne type krans. Den ble også pyntet med kaprifolblomster og blomsterstanden fra Heuchera.

For en vidunderlig dag dette har vært. Ble du inspirert til å lage din egen krans? Eller har du kanskje allerede gjort det? Kanskje vi skal lage en kransestafett sammen?

-GlennM

4 kommentarer:

  1. Dette var en utrolig flott krans...og som vil holde lenge utover:)
    Det er så flott å kunne bruke materiale vi har i hagen..og skape noe vakkert !
    Takk for link og at du vil følge Hagerommet:)
    Jeg har ikke google+,men du ligger på leselisten min:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Inger Marie, veldig hyggelig å høre! :) ha en strålende blogghøst videre. :)

      Slett
  2. Kjempe fin krans du har laget. Det er mye inspirasjon å hente i bloggverdenen, og nå har du gitt oss inspirasjon :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar! :)
      Det er så spennende og bla i innlegg som så mange flinke folk legger ut. Kan jo bli helt oppslukt! ;)
      Ha en fin kveld videre! :)

      Slett