søndag 5. mai 2013

Beroligende sildring.

Kjære blogglesere!

Selv om det ikke er helt sommervær enda så er det deilig å ta på seg en god genser å gå og pusle litt i hagen. Alt som er gjort er deilig er det sagt, og det stemmer ganske bra.

Mange drømmer om en egen dam i hagen, det er noe vi fleste har til felles. Selv om det ikke trenger å være en stor hagedam så er det deilig å høre sildring fra en vannfontene, et fossefall eller en figur som sildrer vann på uteplassen. Kanskje du syntes det er fint med en gammel tønne med noen vannplanter oppi, et vannspeil eller et lite fuglebad. Det er noe med vannet som gjør oss mennesker rolige og avslappet, men tenk deg grundig om før du plasserer en dam i hagen. Dette er ikke noe du får flyttet på og det vil ta tid å anlegge en dam.

Stort sett så har jeg og min samboer hatt et "stort" prosjekt i hagen sammen vært år, og for et par år siden så ble det å anlegge en dam. Av litt uvitenhet så tenkte jeg med meg selv at det bare var å finne frem spaden å starte og grave et hull i hagen, det viste seg at det skulle være litt mer komplisert enn som så. Enden på visa var at det sto en gravemaskin og gravde hullet for meg. Jeg er storfornøyd med dammen og hageanlegget som er rundt, men hadde jeg ikke hatt en praktisk samboer så er det nok ikke sikkert at sluttresultatet hadde blitt like bra.

Husk og len deg tilbake for å slappe av i din egen hage.

-Glenn Morten-

3 kommentarer:

  1. Koselig med dam i hagen ja, men du har rett i at det er et voldsomt prosjekt. Blir bare et lite vannarrangement for meg av den grunn. :) Ha en flott uke. Anne Kari

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne Kari,
      Uansett om det er stort eller lite så er det idyllen ved å høre rennende vann som er deilig og beroligende. Så gjør absolutt samme nytte. Lykke til med vannarrangementet ditt i sommer. =) kanskje vi får se noen bilder etterhvert?
      Mvh Glenn Morten

      Slett
  2. hei, så flått hagedam har dere bygd, kan du fortalle meg hva dere har brukt for å lage den???
    takk

    SvarSlett