onsdag 8. oktober 2014

Etter noen timer med spade og ny kompostjord.

Kjære blogglesere!

Jeg har lenge fundert på om jeg bare skulle fjerne bedet ved siden av garasjen, fordi jordsmonnet er litt surt og det har liksom aldri blitt noe greie på selve beddet. Det har egentlig bare vært et irritasjonsmoment så lenge vi har hatt det.

I seinsommer så var jeg en tur innom min kollega og ble inspirert, veldig inspirert! Etter besøket så fant jeg ut at nå er det dags for at mitt stusselige bed skal få en real "make-over".....

Etter noen timer med spade og ny kompostjord, så ble bedet riktig så fint. Det mangler enda noen planter, men jeg haster ikke noe med dette. Da jeg vil ha kryp timian og litt annet snadder her. (Har ikke sett dette i hagesentrene nå).

Jeg gleder meg allerede til neste sommer da planten har fått lov til å etablere seg, og begynt å vokse seg store og flotte! Husk å bruk god kugjødselkompost når du planter nyetablerte planter på høsten, slik at de får en god start og kan få et godt rotsystem.

Planene for den store sorte gryten midt i bedet er et stort fuglebad. Der jeg skal legge et fat oppi slik at det ikke blir så stor dybde. Trur det blir riktig så fint når planten begynner å etablere seg rundt gryten.

Har du et bed som trengs og friskes opp?

-GlennM


2 kommentarer:

  1. Godt jobbet. Nå er det bare å vente på ny vår og sommer slik at plantene blir store og flotte :) Det høres fint ut med fuglebadplanen din. Hvis du er interessert i å så stauder selv, kan du få geraniumfrø Max frei av meg. Den er lav og krypende. Har også geraniumfrø av en med hvite, små blomster (ukjent navn). Send i så fall adressen din til denlykkeligehagen@gmail.com.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk "Den lykkelige Hagen"! :) Kjempe koselig og høre! Du er jo supersnill som har lyst til å dele frø med meg! Ha en fin hagehøst videre. :)
      Hagehilsener fra GlennM

      Slett