fredag 5. september 2014

Friskere luft, duggfriskt gress og masser av herlige grønnsaker.

                                                                 Kjære blogglesere! 
           
Da er det en veldig lang stund siden jeg har skrevet noe som helst,
det har vel vært et år som jeg trudde ikke blogging var noe for meg.
Men tankene har mer og mer kommet over til at kanskje det er noe av dette jeg faktisk vil.
 
Det har skjedd en del siden jeg blogget sist, både i arbeidssammenheng og i egen hage! (Det kan vi komme tilbake til siden). Årstiden er kanskje ikke helt rett med det å ta opp en hageblogg, men det følger jo så utrolig mye mer med en hage enn bare vår og sommer! :)  
 
 
Høsten er en nydelig tid, med friskere luft, duggfriskt gress
og masser av herlige grønnsaker som venter på å bli tatt opp av jorden.
 


 
Jeg har selv vært ute i hagen og dratt opp endel av våre grønnsaker.
Løk, poteter og gulrøtter er noe av det som har stått og godgjort seg nede i jorden denne sommeren. (Gulrøttene er av sorten; Harlekin Mix. Der fargen på gulrøttene varierer i orange, gult, hvite og lilla.)
For en lykkerus det er å kunne dyrke sine egene grønnsaker.
 
En liten snakk om poteten når vi først er igang, I Juli måned fikk jeg noen "nye" potetpotter (Potatopots) fra jobben, der man skulle kunne dyrke poteter rett oppi pottene og høste underveis.
Jeg hadde noen settepotteter som jeg hadde fått av en kollega, så forsøke var jo vell vært å prøve!
 
Det kom aldri noen poteter underveis, (Potetene ble nok satt litt sent, samt at planten har fått en eller annen virus sykdom. Kanskje kvaliteten på settepotteten var dårlig, pga at de var litt gamle?) men når jeg hadde mistet alt håp og skulle til å kaste plantene, så lurte det seg noen flotte små poteter inni all jorden.
Det ble en lykkens dag for min del og det blir nok snart en liten potet"fest"middag for meg og samboer`n!

Hva har du høstet av grønnsaker i sommer/høst? Eller har du noen andre kjøkkenhage drømmer?

-Glenn Morten-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar