onsdag 12. november 2014

Vårens små gleder begynner i høst.

Kjære blogglesere!

Vårens små gleder begynner allerede på høsten. De fleste har kanskje lagt plantespaden på hyllen og ryddet vekk potter og kar, kan vel si at jeg har gjort det samme for en stund siden.

Noen ting har gått av å stå vinteren over for at det skal bli frodig og fint til neste sesong, som f.eks høstløk og å så stauder. Dette ble nemlig sist helg benyttet til, siste rest av høstløk ble satt ned i jorden, påskeliljer ble satt under frukttreet og tulipaner ble satt i potter. Ryddet vekk litt høstaktiviteter i drivhuset, slik at jeg hadde plass til å så stauder. Var så heldig at jeg fikk noen frø fra stauder av Den Lykkelige Hagen. Har allerede planer for hvor disse skal stå, så krysser virkelig fingrene for at dette skal gå bra. Nemlig første gang jeg sår stauder. Disse blir stående i drivhuset, slik at de får en kuldeperiode før de skal begynne å spire til våren. Kan hende de blir tatt inn før solen og varmen setter inn, slik at de får litt ekstra fart på seg.

Helgens små gleder og gjøremål er unnagjort, da er det bare å gjøre seg klar til neste! :)

-GlennM

2 kommentarer:

  1. Heisann! Jeg håper frøene spirer og vokser seg store slik at det blir som du har planlagt:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! :)
      Ja krysser virkelig fingrene for det, har trua så det kommer nok til å gå strålende! :)

      Slett