fredag 10. mai 2013

Forleng din sommer.

Kjære blogglesere!


Drivhuset er en sentral plass i min hage, der plantene kan vokse flere centimeter på en varm sommerdag. For en inspirasjon og kunne gå inn i et drivhus fylt med liv. Kjenne varmen slå imot seg når man åpner dørene, å kjenne duften av tomater, krydder og andre vekster sive forbi.
Det er ikke alle som har plass til et stort drivhus i hagen sin, men ikke la fantasiene stoppe deg. Drømmen kan bli virkelighet. Hvorfor ikke heller lage seg et drivhus inntil solveggen, der man har noen potter med tomatplanter og krydder som man kan høste av i de seine sommertimer. Enten om man kjøper et ferdig balkongdrivhus eller lager sitt eget med et type "reisverk" og en klar plast så blir sluttresultatet det samme. Deilige, saftige, økologiske tomater (eller hva du måtte ønske). Hva er vel mer idyllisk enn å gå for å høste sine egne grønnsaker. Er helt sikker på at de minste i familien også syntes dette er en gøyal ting og gjøre sammen med sine foreldre, besteforeldre eller tanter og onkler.

Jeg tenkte jeg skulle sette ut mine første tomat og agurkplanter i drivhuset i dag. Det kan nok enda være litt kaldt for dette, men jeg får sette ut en varmeovn slik at temperaturene ikke faller helt til bunn.

Hva er din neste hagedrøm?

-Glenn Morten-

4 kommentarer:

  1. Helt klart en drøm om drivhus eller hagestue. Får besøke drivhuset ditt så lenge. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne Kari.
      Hyggelig at du stikker innom bloggen min, velkommen skal du værtfall være. :)
      Håper du blir inspirert!
      Mvh Glenn Morten

      Slett
  2. Nydelig bilde av et koselig drivhus. Fin plassering med vannet i bakgrunnen.
    Jeg drømmer om en liten hytte/gapahuk på terassen, så vi kan ha et sted i hagen som er under tak.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Elin!
      Takk for hyggelige komplimenter. :)
      Det høres kjempe spennende ut med en gapahuk på terassen, det var en kreativ tanke! Send gjerne bilder om du fullfører drømmen din. :)
      Mvh Glenn Morten

      Slett