onsdag 1. mai 2013

Det magiske øyeblikk.

Kjære blogglesere!


Selv om det fortsatt kan være litt grått og trist ute med en del vind så husk på å ta turen ut i hagen, bare for å se.
Vi nordmenn er ofte slik at vi ikke går ut før det er vindstille og varmen kommer, men da kan du gå glipp av mange små øyeblikk. Det beste jeg gjør er å gå ute i hagen på denne tiden av året, kun for å se på knopper og nyskudd som skyter. Løfte på visne stauder for å se på det nye friske som har begynt å spire, gå bort til de "tørre" frukttrærne for å se blader som kommer ut fra greinene. Dette kan jeg gjøre flere ganger i uken kun for å se hvor langt det har kommet nå, eller om det er noe annet som har begynt å "våkne til live". Disse øyeblikkene er en stor "gave" for meg, og for en følelse å kunne se livet igjen skal vokse til på ny!
Om ikke mange uker så er det frukttrærne som begynner å blomstre. Etter min mening så er dette noe av det vakreste som finnes, hvis jeg hadde gått glipp av frukttre blomstringen så hadde jeg blitt lei meg. Heldigvis så har jeg et dvergfersken tre i drivhuset som tjuvstarter blomstringen litt tideligere. Nå er blomstene snart på hell, men da begynner det om ikke lenge å komme små fersken som jeg kan følge med på. Kjenner allerede at jeg gleder meg til å plukke fersken fra eget drivhus.

Husk å få med deg det "magiske" øyeblikke!

                                                                        -Glenn Morten-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar